Sunday, March 14, 2010

update about zhariff

smlm p jumpa paed sbb batuk zhariff yg agak kronik.
kena sedut gas tu.n aku ambil kesempatan tanye doc pasal zhariff
aku tanye dia pasal hormon tiroid
dia ckp sepatutnya hormon tu dah dikesan masa dia lahir
sbb lepas lahir,darah baby akan di periksa
tu yg aku pelik kat hospital selayang drg tak check ke???
n kalau buat blood test,2-3 hari je leh dpt result..
thats mean,hosp. sg buloh takde buat tiroid test utk zhariff
just cromosom test!
tomorrow aku nak pergi klinik doc Tan for blood test..

aku cuba google pasal kesan kekurangan hormon tiroid terhadap bayi
guess what??kekurangan hormon tu akan menyebabkan baby terencat akal
Ya Allah..!aku agak tertekan ngan apa yg aku baca ni..
tp kalau tu yg dah tersurat utk aku n zhariff...aku redha
cuma apa yg ku kesalkan semua ni boleh dielakkan kalau aku cepat kesan masalah ni..
ape2 pun,tunggu blood test punye result nnt.
aku akan update..

Zhariff,
ape pun keputusan nnt,ibu redha..
kita sama2 hadapi,
ibu akan jaga Zhariff selagi ada hayat ibu
but ibu ttp berharap Zhariff tak de ape2 problem..

3 comments:

ariena said...

ila,be strong okay??
harap2 takder apa2 yang buruk terjadi kat zhariff...amin.

iLa said...

hope cam tu la ina..selagi blood test result lom kuar,slagi tu boleh think positif

Awin said...

ella...sangat faham perasaanmu....nnt share result ye.doa kami semuanya ok.